Wednesday 6 July 2011

Preden začnem...

Preden se lotim recenzije filmov nekaj informativnih stvari glede mojega razumevanja le-teh.

* filme gledam zelo rada, ljubiteljsko pač 

* gledanje filma jemljem 'resno' - resno v smislu, da ne ocenjujem filmov pri katerih počnem zraven še čisto nekaj drugega/vmes zaspim oz. ne pogledam do konca/ali pa da začnem gledati film kar nekje na sredi/ipd - v teh primerh se mi zdi, da film izgubi bistvo; enostavno rada pogledam od začetka do konca

* res je, da so nam nekateri bolj, drugi manj simpatični, ampak to ob gledanju vedno poskušam dati ob stran, da sem kar se da objektivna. torej nekdo mi je lahko sicer ful všečen (vizualno ali/in karakterno), ampak če se mi zdi tisto slabo odigrana vloga je temu pač tako in obratno, če mi gre kot oseba nekdo na živce pa se v filmu res izkaže - nimam težav da bi to povedala.

* do filmov poskušam biti odprta. butasto se mi zdi gledati oz. ne gledati film, zato ker: ker je bil oz. ni bil všeč tem in tem ljudem ali pa zato, ker mediji veliko pišejo o tem, ali pa zato ker notri igra ta pa ta oseba pa mi gre mal na živce, ipd...
I mean - get over it!

* zaenkrat bom ocenjevala filme s številkami od 1 do 5, ampak se mi zdi vse skupaj precej problematično s temi številkami (beri naslednjo točko)

* filme bom ocenjevala glede na žanr, kar pomeni - komedija je ocenjena s 3 znotraj komedij, triler je ocenjen s 3 znotraj trilerjev, ampak to še ne pomeni, da sta te dva filma (ki sta sicer bila oba ocenjena s 3) dejansko enako dobra in se lahko primerjata


Kot ocenjevalec se trudim biti, kar se da objektivna, ampak seveda ne gre brez subjektivnosti, saj sem ob enem, kot gledalec, vpletena v film in nikoli se ne da ločiti objektivnega ter subjektivnega. Kar mi je pravzaprav čisto okej, zato ker filmov ne mislim gledati mehanično, ampak s čuti (saj to je vendar tudi eden izmed pointov filma mar ne?). Tako da, verjamem, da ima vsak movie-buff žanre, ki jih gleda raje/več kot druge, pomembno pa da je odprt za nove stvari... torej, na tem mestu nekaj besed še o mojih pogledih na nekatere filmske zvrsti.

- drame: zvrst, ki mi je najbolj všeč že leta in leta. rada imam zgodbe, tisto dobro povedano zgodbo - ne rabi se celi čas nekaj dogajat (se mi zdi da ljudje sploh ne znajo več gledati filma, kjer je na easy tempo, ker skos rabjo akcijo in nek bum bum, jst pa se sprašujem - kaj se je zgodilo s pripovedovanjem zgodb!?), všeč so mi te počasnejši tempi filma, vpogled v razmišlanje posameznih likov; filmi, ki se te dotaknejo, ti dajo za mislit, v grlu pustijo cmok, te prevzamejo, se ukvarjajo z življenskimi/globjimi vprašanji...

- epsko-zgodovinski filmi: so mi tudi ful ful všeč. če je izvedba taka kot je treba se razume ;)
- komedije: do komedij znam bit precej kruta (al pa kritična, kakor se vzame). problem je, da jih je zadnja leta ogromno, da gre sicer za predvidljeve zgodbe, ampak kaj, ko so že tako prežvečene teme in fore, da obljubljajo ne vem kok smešne scene pa v filmu niso ravno posrečene + če izvedba še kaj šepa, zna bit prav boleče za oči.

- grozljivke: ta žanr, si upam reči, da gledam najmanj zadnja leta. sem ratala prav pussy. je pa tako, da imam rada grozljivke na tak bolj realističen način, kar bi se potencialno lahko zgodilo vsakem - neki posesivni stalker mi je veliko bolj kripi kot neki zombiji, čudne spake ipd.

- znanstveno fantastični filmi: ZF v domišljijskem smislu ala The Lord of the Rings, Harry Potter so mi zelo zelo všeč, prav tako imam rada razne stripovske junake in robotske zadeve - Batman, X-Meni, Transformers; medtem, ko se na razne (zame hardcore) vesoljske zadeve še privajam

- animirani filmi: ne niso samo za otroke, jst pravim, da je to zadnja leta žanr, kjer pride največ 'pametnega' iz hollywooda... Ice Age, Toy Story, Over the Hedge, Up, Tangled pa še bi lahko naštevala. res čudovite zgodbe in posrečeni karakterji.

Zadnja leta so mi vedno bolj všeč dobri trilerji ter akcijski filmi.
Je pa tudi res, da se zvrsti močno prepletajo, tako da so končni izdelki pričakovano različni: ali ful fajni, nekaj vmes ali pa totalno sranje (pa še vse kar je vmes, odspredaj, odzadaj itd ). Konec koncev je gledalec tisti, ki presodi končen izdelek, nikoli nam ne bodo vedno iste stvari všeč. Vsake oči imajo svoje poglede, pričakovanja in mnenja. Tu bodo moja...

No comments:

Post a Comment