Sunday 4 September 2011

Vraževerje part I

Vse do zadnjega letnika SŠ sploh nisem vedela, da sem tako vraževerna. Ali pa sem si to zanikala? O vražah smo govorili pri urah angleščine, ker je bila to ena izmed tem za maturo. In takrat me je zadelo, da sem kar vraževerna ja...


Teh vraž je kar veliko pa še slikce morjo bit, tako da bo v dveh delih...

Verejtno najbolj pogosta - TRKANJE NA LES.
Itak, da trkam, kaj me pa stane, če potrkam pa ne jingsam tega kar sem rekla :) Izvor te vraže je predkrščanska vera v duhove dreves. S trkanjem na les naj bi se zahvalili dobrotnim palčkom in škratom v drevesu, ker so nas osrečili z majhnim koščkom dobre karme. S trkanjem na les lahko preprečimo tudi hudiču, da bi slišal naše neumestne pripombe.


ČRNA MAČKA. Tega res ne maram. Mačka, ki nam prekriža pot, naj bi prinesla nesrečo. Urok naj bi pregnalo pljuvanje, a vedno pozabim, čez katero ramo naj bi pljunil, zato pač čez obe. Če sem v avtu pa 'namišljeno', se razume.


RAZBIT KOZAREC. Verjetno edini kos posode ob katerem se mi nasmehne, če se razbije. Razbiti kozarec naj bi s svojim žvenketanjem odganja demone.



HOJA POD LESTVIJO. Ta mi je bila vedno med bolj nelogičnimi, ker ne vem zakaj bi sploh hotela iti pod lestvijo. Seveda, da grem naokrog, nočem, da kako orodje ali lonec pade name :)


PODKEV. Tega dolgo časa nisem vedela, da mora bit obrnjena navzgor, saj drugače sreča pade ven, če je obrnjena navzgor pa se sreča lepo ujame. No, odkar vem za to, pa pri drugih opazim, da jo imajo navzdol, vedno vprašam kako to?


RAZBITO OGLEDALO. Razbito ogledalo naj bi v dom prineslo sedem let nesreče, v družino pa lahko tudi smrt. Te vraže se najbolj 'bojim' in, ko se je mami pred meseci razbilo ogledalo sem jo res nahecala, da naj izvede urok, da to prežene. Tako je ogledalo odnesla ven in ga zakopala na dvorišče.


ŠTIRIPERESNA DETELJICA. Najditelju redke štiriperesne deteljice naj bi njena pozitivna energija prinesla veliko sreče. Stara vraža priporoča, da si deteljico, zato nekam shranite in si zagotovite trajen pritok pozitivne energije. Štiriperesna deteljica je znana po vsem svetu kot najmočnejši amulet za srečo. Štiri peresa imajo tudi vsak svoj pomen - prvi je za upanje, drugi za vero, tretji za ljubezen, četrti za srečo. Se ne spomnim, da bi jo kdaj našla, huuum? Sem jih pa prejela v drugih oblikah, če kaj šteje, hihi.


DIMNIKAR. Nekateri verjamejo, da se je z dimnikarjem treba rokovati, drugi, da je treba podrgniti gumb.Dimnikar počisti saje v vašem dimniku in s tem peči omogoči kvalitetnejše izgorevanje, tako da nas pozimi ne zebe in je dovolj energije. Ja tudi jst ponavd pogledam,če imam kak gumbek, čeprav sem zadnja leta bolj brezbrižna do te vraže.



Nadaljevanje o vražah sledi čez par uric...

Nekaj info o vražah s strani: http://www.siol.net

1 comment:

  1. Vedno potrkam na les, če kaj takega rečem..Deteljice so mi pa že same po sebi zelo pozitivne..Sem jih tudi že kar nekaj našla, ampak naša mami je pa v tem še poseben ekspert :)

    ReplyDelete