Sunday 4 September 2011

Vraževerje part II

... nadaljevanje prvega dela vraževerja...

KUKAVICA. Če imaš ob prvi spomladanski kukavici, ki se oglasi, v žepu kaj denarja, je to dober znak. Priporočljivo je, da nanj tudi pljunemo. Če smo imeli denar v žepu, to prinaša dobro finančno stanje. Ko hodim spomladi na sprehode si včasih res dam kak kovanček v žep, čeprav eni pravijo, da to ne velja. Tudi če ne, se vsaj počutim boljše. Za pluvanje pa nisem vedela.



PETEK 13. Ena redkih vraž v katero ne verjamem. Sicer mi nekateri zelo radi o tem dnevu navajajo številke kakih nesreč, ampak moje mnenje je, da če išče povezave, jih boš našel. In dejansko imam v spomnu, da so petki 13 pri meni, prav fletni dnevi.



RAZTRESENA SOL. Ko raztresemo sol, naj bi to prinašalo nesrečo, ker je bila sol včasih zelo draga in cenjena začimba. Nesrečo naj bi pregnali tako, da vzameš ščepec soli in ga vržeš čez levo ramo. S to vražo sem bila verjetno zadnjič v stiku kot otrok, ker ne raztrešam stvari ponavadi (trkam! ha;))



DEŽNIK. Odprt dežnik v prostoru lahko prinese celo smrt, saj naj bi s tem, nase priklicali jezo samega sonca. Sama ga tudi neodpiram notri, tudi če ga je treba dat sušit. Dejansko grem ven na prag in ga odprem pa prinesem notr, če je že prostor, da se lahko odprt suši. Da bi mi pa pršlo na misel, da bi dežnik ob nakupu odpirala... A-a.



SRBEČ NOS. Če nas srbi nos naj bi se z nekom kmalu skregali oz. se bomo znašli v zoprni situaciji. No v to ne verjamem, verjetno zato, ker sva si z dragim spomnila drugo stopnjo tega pomena. Pa mi je ta najin bolj všeč :)



NOŽI. Verzij je več. Noži na mizi se naj ne bi križali,noži naj bi bili obrnjeni stran od tebe, saj si v nasprotnem primeru hudič brusi kremplje. Obračam! Pa za darilo naj ne bi podarjal nožev oz., če že, naj bi dal zraven kak kovanec, ker v nasprotnem primeru noži 'režejo' prijateljstvo.



IZTREBEK PTIC. Če doživite to neprijetno srečanje, da kakec ptice pristane na vas, naj bi vam prinašalo srečo. Zakaj je temu tako, več odgovorov. Menda, ker je to tako malo verjetnosti, da se bo zgodilo, kot je malo verjetnosti, da bi zadeli na lotu. Meni se to believe it or not že zgodilo...  u don't wanna know podrobnosti. Je bila grozna in, če sedaj pomislim, smešna izkušnja ob enem. Bijah! Bi blo veliko boljše, če bi me zadela tale druga verjetnost, ki jo omenjam :)



'NA ZDRAVJE!'. Ko nekdo kihne, naj bi mu rekel: 'Na zdravje'. Vraža izhaja iz časa, ko je kuga pustošila po Evropi. Kihanje je namreč lahko pomenilo, da bo človek hudo zbolel in umrl. Papež je zato izdal zakon, da naj se kihajoče 'blagoslovi'. Takrat so tudi sprejeli, da si preden kihneš daš na usta robček oz. roko.Kihanje v zrak naj bi pomenilo, da del duše pobegne in se ti tako bliža smrt. Ker si s kihom iz telesa pregnal zlo, zato rečemo - na zdravje. Meni je tale na zdravje zelo všečen, sem od malega rada to govorila, čeprav nism mela pojma zakaj. Včasih me mika še, da bi to rekla tudi nekomu, ki ga ne poznam - prodajalec na blagajni, oseba, ki čaka za tabo v vrsti ipd. No pa saj včasih res rečem, če je tisti eye contact pa se zdi oseba prijetna.



ČRNO-RUMENA OBLAČILA. No to ni ravno vraža, ampak naj bi ta barvna kombinacija izzivala nesrečo. No, tukaj mi je vseeno. Če se dobro počutim v teh dveh barvah tisti dan, jih bom oblekla. Vem, da sem jo že nekajkrat oblekla zvečer, ko mi je šlo celi dan pred tem vse narobe. Sem si mislila samo: 'Kaj mi danes sploh še lahko gre narobe? Bring it!'



Hec telih vraž je, da ti zlezejo pod kožo (vsaj meni so) in potem, ko se pač spomnim kaj prinaša, pač naredim kar 'moram' nardit v tisti situaciji. Si vedno pravim, da me nič ne stane, če pač izničim tisto vražo. Better safe than sorry. Recimo da. Se pa zavedam, da v drugih kulturah ene stvari čisto drugo pomenjo in da je tole ostanek srednjega veka, ki verjetno niti nima nekega smisla. Ampak saj pravim - zlezejo pod kožo. Pa na nek način so kot igra in je še mal zabavno :)

1 comment:

  1. Jaz pa kar vsakemu rečem "Na zdravje", pa naj bo znanec ali pa neka oseba x :) In ponavadi se mi tista oseba nasmeje in zahvali..Kaj pa vem, tako sem navajena od malega..:)

    ReplyDelete